タイトル:MAKE UP YOUR MIND

作編曲 : Wally Minko(ウォーリー・ミンコ)

譜面とオリジナル音源 ; 第12回ステラジャム課題曲をダウンロードする


テンポ : 110BPMもしくはそれより遅く

1.ソロ例はあくまでも参考です。
2.ソロ例のデモ音源は曲調をつかむための参考音源です。
 これが模範演奏というわけではありませんのでご注意ください。
3.これらのサンプルと異なる楽器でソロをとっても構いません



作編曲家であるWally Minko氏から演奏する皆さんへの激励と演奏に関するヒントのメッセージです。
英文を原文のまま掲載します。是非、演奏する前にバンドメンバーで読んでみてください。
尚、翻訳はありません。これは皆さんにWally Minko氏からのメッセージを翻訳によって曖昧にすることになく、ダイレクトに感じ取ってほしいからです。

Greetings to all of you! It seems that the pandemic is finally winding down and music venues and the opportunities that they provide are coming back to life. I sincerely hope you are all doing well and are ready to get to work on your music!
 
As a composer, it is a strange thing to send music out into the world, knowing that one needs to trust that the musicians that will perform it will treat it with great care. I have been very encouraged in past years by all of the student bands which have shown my music great respect, and have given it many truly stellar performances. 
 
We are now entering a new year, and following the past couple of very strange years, we have a chance to rebuild and rise to new, higher levels than ever before. It is with this in mind that I am reaching out to every single one of you, challenging you to work harder, practice more diligently, and come to rehearsals ready to play the music flawlessly, with great enthusiasm, and swinging as hard as you can. I only wish that I could be there with you, because I know that what you will do would put a huge smile on my face. 
 
My comment on this tune specifically would be to focus on the “and-of-2” push. The "and-of 2" is accented, or "pushed" - gently, not too aggressive, just an easy bump - it is what makes this feel. So  - the (gentle) accents should be on beat 1 and the "and" of beat 2. 

Beat 1 and the "and" of beat 2 (the 1st and 4th eighth notes in the bar) is ONE-and-two-AND which is like the first 4 notes of "In The Mood", accenting the first and fourth notes. Here's a chart of the notation - this will probably make it clearer.



It happens right away, in bar 1, and the feel of this phrase sets the feel for the whole piece. It should be very relaxed and swinging, but not dragging or lazy. It happens over and over during the tune, so making sure that the feel of the phrase is consistent through the entire piece is the key.
 
Good luck to everyone, and may your involvement with the music bring you much joy and fulfillment. I will be looking forward to hearing your beautiful creations!
 
2021.12 Wally Minko 


作編曲家:Wally Minko(ウォーリー・ミンコ)

グラミー賞ノミネートの作曲家・プロデューサー・コンダクター・キーボード奏者であるウォーリー・ミンコは、以下のアーティストと共演、ツアー、レコーディングを重ねてきた。ポップスターではBarry Manilow、Tom Jones、Deneice Williams、R&BアーティストではPink、Toni Braxton、En Vogue、New Edition、Exposé、ジャズではJean-Luc Ponty、Arturo Sandoval、プログレのスターであるYESのJon Anderson、ロックの殿堂入りしたGregg Rolie(Santana、 Journey)などなど。ウォーリーの楽曲は偉大なスターアーティストのレコーディングで頻繁に使われている。Jon Anderson、Arturo Sandoval、Gianmarco、Debbie Allen、Wayne Bergeron、Gary Grant、Dan Forneroなどなど。加えて、ウォーリーは数え切れないほどのジャズやコーラスアンサンブルへの楽曲提供を行なっている。以下にそのハイライトを紹介する。2013年にArturo SandovalのCD「Dear Diz」収録「A Night In Tunisia」が、グラミー賞ベストインスツルメンタル編曲賞にノミネート。編曲家・ピアニスト・キーボード奏者として参加したGianmarco「Versiones」はラテングラミー賞において年間最優秀アルバムにノミネート。Debbie Allen「Hot Chocolate Nutcracker」のオリジナルスコア作曲者の一人として、 James Ingram、Mariah Carey、Quincy Jones、Arturo Sandoval、Thumpらとともに参加。2015−2016年はThe Blackhawk Chorus の常駐アレンジャーを務めた。ウォーリーは売れっ子クリニシャンでもあり、全米の大学や高校でジャズ演奏、インプロヴィゼーション、作編曲などの指導にあたっている。ロサンゼルス在住で、スタジオにおいてアクティブに活動している。2019年ステラジャム課題曲「MIXED MESSAGES」の作曲者。